Szkolenia online dla edukatorów i nauczycieli
Zapraszamy edukatorów, nauczycieli, dyrektorów szkół, asystentki międzykulturowe oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi, na bezpłatne szkolenia online.
|
Szkolenia online dla edukatorów i nauczycieli
Zapraszamy edukatorów, nauczycieli, dyrektorów szkół, asystentki międzykulturowe oraz wszystkie osoby pracujące z dziećmi, na bezpłatne szkolenia online.
|
Szkolenia online mają na celu rozwijanie kompetencji potrzebnych do pracy w środowisku wielokulturowym. Szkolenia odbędą się w dniach 11.04.2024 - 29.05.2024
Miejsce: zarejestruj się przez Clickmeeting
Godziny: 18:00-20:00
Prowadząca: Katarzyna Smolińska (Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę)
Temat: Przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci
Zarys programu szkolenia:
Katarzyna Smolińska – absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz SWPS w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z Pomocy Humanitarnej na UW. W Fundacji odpowiada m.in. za organizację konferencji i szkoleń oraz standaryzację materiałów edukacyjnych. Prowadzi szkolenia. Jest autorką i współautorką scenariuszy i modułów szkoleniowych. Prowadzi zajęcia „Ochrona dziecka przed krzywdzeniem" dla studentów pedagogiki UW.
Miejsce: zarejestruj się przez Clickmeeting
Godziny: 10:00-12:00
Prowadząca: Beata Staniszewska
Temat: Psychologiczne konsekwencje migracji i pierwsza pomoc psychologiczna w kontekście szkolnym
Zarys programu szkolenia:
Zapraszamy na spotkanie, w trakcie którego porozmawiamy o możliwościach i trudnościach, które stoją przed nauczycielem w pracy z dzieckiem z doświadczeniem migracji. Omówimy straty i zasoby dziecka pochodzącego z innej kultury oraz czynniki wpływające na jego funkcjonowanie w polskiej szkole.
Porozmawiamy o kształtowaniu się wrażliwości kulturowej ucznia i nauczyciela i jej wpływie na proces adaptacji. Podpowiemy, które działania wspierające proces adaptacji mogą podjąć nauczyciele. Wspólnie zastanowimy się nad różnicami i podobieństwami kulturowymi. Opowiemy o tym, jak dzieci reagują na silny stres oraz o tym, czym jest doświadczenie traumatyczne i jak trauma wpływa na funkcjonowanie dziecka.
Będziemy rozmawiać o pierwszej pomocy psychologicznej, o wspierającej roli ucznia i nauczyciela. Opracujemy apteczkę pierwszej pomocy – metody stabilizacji emocji i psychiki.
Beata Staniszewska – psycholog, psychotraumatolog, oligofrenopedagog, socjoterapeuta, Praktyk Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz metody Kids' Skills,. Członkini zespołu Fundacji Polskie Forum Migracyjne (PFM), w którym pracuje terapeutycznie i diagnostycznie z dziećmi i rodzinami z doświadczeniem migracji. Specjalizuje się w diagnozie i terapii neuropsychologicznej dzieci i młodzieży. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzinami. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i umiejętności uczestnicząc w licznych specjalistycznych kursach i szkoleniach, również w roli prelegentki.
Miejsce: zarejestruj się przez Clickmeeting
Godziny: 10:00-12:00
Prowadząca: Viktoriya Demchenko
Temat: Warsztaty ReSET – wzmacnianie rezyliencji (odporności psychicznej) dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji
Zarys programu szkolenia:
UWAGA:
Osoby uczestniczące w szkoleniu dostaną dostęp do gotowych scenariuszy warsztatów ReSET – wzmacnianie odporności psychicznej dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji.
Viktoriya Demchenko – psycholożka, z pochodzenia Ukrainka. Certyfikowana konsultantka kryzysowa, terapeutka metody TPT, arteterapeutka. Od ponad pięciu lat prowadzi szkolenia, warsztaty, treningi rozwijające kompetencje i umiejętności społeczne. Pracuje indywidualnie i grupowo z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Do głównych jej zainteresowań zawodowych należą: trauma, emocje, trudne przeżycia, żałoba; pracuje z poczuciem własnej wartości, samooceną i akceptacją siebie. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywała pracując na infolinii i czacie zaufania, jak również wspierając osoby, szukające pomocy w związku z wojną w Ukrainie.
Miejsce: zarejestruj się przez Clickmeeting
Godziny: 10:00-12:00
Prowadząca: Zuzanna Rejmer
Temat: Model edukacji międzykulturowej WISE – praktyczne narzędzie do wzmacniania integracji w wielokulturowej klasie
Zarys programu szkolenia:
- Klasa wielokulturowa vs. monokulturowa – specyfika pracy, wyzwania i potencjał
- Podobni, a jednak różni – jak widzieć więcej niż stereotyp i wspierać indywidualny rozwój dziecka
- Spotkanie wielokulturowe – procesy grupowe na styku kultur. Jak nimi świadomie zarządzać tak, by wspierać te pozytywne
- Edukacja międzykulturowa vs. wielokulturowa
- Omówienie modelu edukacji międzykulturowej WISE, który wspiera integrację jednocześnie umożliwiając realizację podstawy programowej
- Praktyczne przećwiczenie modelu WISE
- Konstruowanie aktywności edukacyjnych w oparciu o model edukacji międzykulturowej WISE
Zuzanna Rejmer – psycholożka międzykulturowa, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych i kompetencji międzykulturowych. Od 2004 r. pracuje z osobami odmiennymi kulturowo w tym młodymi imigrantami i uchodźcami, od 2008 r. związana z Fundacją Polskie Forum Migracyjne. Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach. Wspiera rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców, dzieci i osób dorosłych. Wspiera Polaków mieszkający za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między kulturami i językami. Szkoli osoby pracujące z cudzoziemcami (m. in. doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów międzykulturowych pracujących w szkołach. Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty m.in. poradnika „Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika „Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym.”
Miejsce: Zarejestruj się przez Clickmeeting
Godziny: 10:00-12:00
Prowadzące: Ewa Pawlic-Rafałowska
Temat: Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w szkole – jak wspierać, uczyć, oceniać
Zarys programu szkolenia:
Ewa Pawlic-Rafałowska – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Polonistyki Instytutu Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego – Dydaktyka języka polskiego jako obcego oraz kursu kwalifikacyjnego Zarządzanie oświatą. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów edukacyjnych, w tym międzynarodowych. Współorganizatorka międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Od 2019 r. nauczycielka konsultantka ds. edukacji polonistycznej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, nauczycielka dyplomowana, edukatorka, egzaminatorka OKE w Warszawie. Prowadzi także zajęcia na Studiach Podyplomowych Glottodydaktyka w Instytucie Badań Literackich PAN. Autorka szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów w zakresie m.in. oceniania, wdrażania nowej podstawy programowej, edukacji włączającej, kształcenia kompetencji kluczowych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach przedmiotowych. Recenzentka arkuszy konkursowych z języka polskiego w Kuratoryjnym Konkursie Polonistycznym dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, recenzentka programów z języka polskiego. Autorka szeregu publikacji książkowych i materiałów dydaktyczno-metodycznych dla nauczycieli.
Patronat medialny: OKO.press