Opis projektu
Głównym celem projektu „Partnerstwo na rzecz wpływu” jest wypracowanie wspólnie z dwiema warszawskimi instytucjami kultury prototypu modelu, który pozwoli instytucjom
kultury rozpoznawać i mapować potencjalną publiczność jaką stanowią osoby uchodźcze i
migranckie oraz skuteczniej docierać do niej.
We współpracy z miastem stołecznym Warszawa i przy wsparciu osób eksperckich z programu Business
Unusual Fundacji Stocznia od maja 2023 roku pracujemy nad modelem, który umożliwi i ułatwi zarówno większym, jak i mniejszym instytucjom kultury dotarcie do społeczności migranckich. Pozwoli również na wypracowanie oferty odpowiadającej jej potrzebom.
Tworzymy manual, który zawierać będzie wskazówki i narzędzia do pracy z osobami migranckimi z zakresu komunikacji międzykulturowej, integracji i partycypacji. Jego znajomość
będzie szczególnie przydatna dla osób i zespołów odpowiedzialnych za programowanie, komunikację i dostępność.
Do współtworzenia modelu zaprosiłyśmy osoby z doświadczeniem migracji oraz przedstawicieli i przedstawicielki Nowego Teatru i Żoliborskiego Domu Kultury, którym
bliska jest idea rozwoju różnorodnej publiczności.
Partycypacja tworzy publiczność, dlatego chcemy wspierać instytucje kultury w procesie uważnego i empatycznego włączania osób migranckich w życie kulturalne miasta.
Partnerzy
Projekt jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu m.st. Warszawy oraz programu Business Unusual Fundacji Stocznia