Rodzaje wsparcia:

Kliknij w daną usługę, żeby dowiedzieć się więcej

Wsparcie psychologiczne

Indywidualne konsultacje (do 12 spotkań), dla dzieci i dorosłych:

  • języki: ukraiński, rosyjski, angielski, hiszpański, francuski, dari (a w razie potrzeby zapewniamy tłumacza/tłumaczkę)
  • obowiązują zapisy przez telefon: +48 692 913 993 lub mailowo: psychozapisy@forummigracyjne.org
  • gabinety psychologiczne mieszczą się w Warszawie przy ul. Górczewskiej 137 oraz Szpitalnej 5/14. Gabinet przy ulicy Szpitalnej nie jest dostępny dla osób, które poruszają się na wózku. W budynku nie ma windy, a gabinet znajduje się na 1 piętrze.
  • Lokalizacja gabinetu zostanie wskazana podczas zapisu.

Interwencja kryzysowa

  • pomoc psychologiczna w nagłej sytuacji kryzysowej (obejmuje wsparcie do 5 spotkań)
  • zapisy@forummigracyjne.org, tel. +48 692 913 993
  • w sytuacji kryzysowej można również skorzystać z bezpłatnego czatu w językach ukraińskim i rosyjskim, prowadzonym przez organizację ukraińsko-niemiecką Krisenchat. Więcej informacji tutaj.

Grupy wsparcia (ruszają od września 2024)

*Uwaga! Fundacja PFM nie oferuje wsparcia psychiatrycznego ani nie prowadzi zapisów na konsultacje psychiatryczne.

 

  • Wsparcie w załatwianiu różnych spraw (caseworkerskie)

    Lokalizacja naszego punktu stałego wsparcia:

    • adres: ul. Górczewska 137,  01-459 Warszawa, Polska
    • obowiązują zapisy przez telefon: +48 692 913 993, mailowo: zapisy@forummigracyjne.org
      *w sprawach nagłych można zgłosić się do naszej recepcji (w godz. 9:00-17:00) i otrzymać wsparcie interwencyjnie

    Zakres pomocy oferowanej przez nasz zespół caseworkerski:

    • pomoc w załatwieniu rozmaitych spraw, m.in. zdrowotnych, edukacyjnych, urzędowych
    • rozmawiamy w językach: ukraińskim, rosyjskim, angielskim, białoruskim, dari, paszto

    Godziny pracy:

    • od poniedziałku do piątku, 9:00 – 17:00
    • Uwaga! 3 września nasze biuro jest nieczynne!

    Dojazd:

    • metrem: stacja Księcia Janusza (linia M2, wyjście numer 8)
    • autobusami: 129, 167, 171, 184, 190, 197, 201, 249, 523

    Zapewniamy też opiekę nad dziećmi:

    • świetlica zapewnia opiekę dla dzieci w wieku 3-7 lat
    • opiekunki mówią w językach ukraińskim, polskim i rosyjskim
    • możliwość pozostawienia dziecka na maksymalnie 4 godziny
  • Doradztwo zawodowe

    Indywidualne konsultacje z doradczynią zawodową (zapisy obowiązkowe):

    • w języku ukraińskim
    • w języku rosyjskim
    • w języku angielskim
    • w języku polskim
    • w języku francuskim
      obowiązują zapisy przez: telefon: +48 692 913 993, lub mailowo: zapisy@forummigracyjne.org

    Indywidualne konsultacje w sprawie zakładania działalności gospodarczej (zapisy obowiązkowe):

  • Infolinia

    Poradnictwo ogólne i informacje dotyczące spraw osób z doświadczeniem migracyjnym w Polsce:

    • języki: polski, ukraiński, angielski, rosyjski
    • numer telefonu: +48 22 11 000 85
    • godziny dostępności: od poniedziałku do piątku, 10:00 – 16:00
    • Od 23 września do 4 października infolinia będzie czynna od godz. 12.00 do 16:00. Za utrudnienia przepraszamy!
  • Wsparcie prawne

    Indywidualne konsultacje prawne (zapisy obowiązkowe)

    • języki: polski, ukraiński, rosyjski, angielski, francuski (a w razie potrzeby zapewniamy tłumacza/tłumaczkę)
    • obowiązują zapisy przez telefon: +48 692 913 993 lub mailowo: zapisy@forummigracyjne.org

    Indywidualne konsultacje dotyczące legalizacji pobytu

    • języki: ukraiński, rosyjski, polski, angielski
    • obowiązują zapisy przez telefon: +48 692 913 993 mailowo: zapisy@forummigracyjne.org lub przez formularz
  • Indywidualne konsultacje ze specjalistami i specjalistkami

    Przyjmujemy zapisy na indywidualne konsultacje w Warszawie i online z:

    • prawnikami, prawniczkami (w językach: polskim, ukraińskim, rosyjskim, angielskim, białoruskim, francuskim, a w razie potrzeby z tłumaczeniem)
    • doradztwo legalizacyjne (w językach: ukraińskim, rosyjskim, polskim)
    • doradztwo zawodowe (w językach: angielskim, francuskim i polskim)
    • doradztwo ds. zakładania własnej firmy i podatków
    • psychologami, psycholożkami
    • okołoporodowa edukacja prozdrowotna (w językach: polskim, ukraińskim, rosyjskim, francuskim, angielskim)

    Zapisy obowiązkowe:

  • Zespół mobilny – dowozimy wsparcie poza Warszawę

    Zespół mobilny dowozi wsparcie osobom spoza Warszawy, w obrębie województwa mazowieckiego.

    • zespół tworzą: 2 caseworkerzy i caseworkerki, psycholog, psycholożka, w razie potrzeby – położna
    • jeśli reprezentujesz grupę osób potrzebującą wsparcia lub instytucję mogącą przyjąć nasz zespół – odezwij się przez formularz (link)
      Zespół odwiedza każdą miejscowość 2-4 razy w miesiącu.
  • Opieka nad dziećmi – świetlica

    Chcesz skorzystać z naszej pomocy, ale nie masz z kim zostawić swojego dziecka? Świetlica jest przestrzenią stworzoną z myślą o dzieciach z doświadczeniem migracji w wieku od 3 do 7 lat.

    • adres: ul. Górczewska 137,  01-459 Warszawa, Polska
    • godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku, 9:00 do 18:00

    Dojazd:

    • metrem: stacja Księcia Janusza (linia M2, wyjście numer 8)
    • autobusami: 129, 167, 171, 184, 190, 197, 201, 249, 523.

    Ważne informacje:

    • maksymalny czas pobytu dziecka w świetlicy to 4 godziny (ze względu na brak ciepłego posiłku i możliwości wyjścia na dwór podczas zajęć)
    • prosimy aby każde dziecko miało ubranie na zmianę oraz przekąskę

    Świetlicę dla dzieci na Górczewskiej 137 prowadzi Fundacja dla Wolności


Feedback

Masz uwagi, sugestie lub komentarze dotyczące naszej pracy? Są dla nas ważne – dzięki nim uczymy się, rozwijamy i podnosimy jakość naszych usług.
Będziemy wdzięczne za wypełnienie anonimowej ankiety (link)! Można też skontaktować się z nami mailowo: feedback@forummigracyjne.org


FAQ – najczęściej zadawane pytania

Kliknij w dane pytanie, żeby dowiedzieć się więcej

Ile kosztuje wsparcie?

Nasze wsparcie jest całkowicie bezpłatne.

Jak mogę przesunąć spotkanie?

Jeśli potrzebujesz przesunąć spotkanie, prosimy o kontakt z nami pod numer telefonu +48 692 913 993 lub drogą mailową na adres: zapisy@forummigracyjne.org, abyśmy mogli znaleźć dogodny termin dla ciebie i innych osób.

Jak odwołać wizytę?

Aby odwołać wizytę, prosimy o kontakt z nami pod numer telefonu +48 692 913 993 lub drogą mailową na adres: zapisy@forummigracyjne.org, abyśmy mogli zareagować odpowiednio i ustalić nowy termin lub zaproponować inne rozwiązanie.

Jak mogę podzielić się opinią na temat udzielonego mi wsparcia?

Masz uwagi, sugestie lub komentarze dotyczące naszej pracy? Są dla nas ważne – dzięki nim uczymy się, rozwijamy i podnosimy jakość naszych usług.

Będziemy wdzięczne za wypełnienie anonimowej ankiety! Można też skontaktować się z nami mailowo: feedback@forummigracyjne.org

Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

W Fundacji Polskie Forum Migracyjne dbamy o prywatność osób, które korzystają z naszych usług i zapewniamy, że wszystkie przekazane nam dane osobowe są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Więcej informacji na temat naszej polityki prywatności znajdziesz na naszej stronie internetowej (link do polityki prywatności). Masz prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, żądania usunięcia oraz wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych.

Mam poniżej 18 lat – jak mogę skorzystać z pomocy np. psychologicznej?

Możesz zgłosić się do nas bezpośrednio, ale do udzielenia wsparcia może być potrzebna zgoda rodzica lub opiekuna czy opiekunki.

Nie mam jak dostać się do was, czy mogę liczyć na wsparcie w transporcie?

Staramy się dostosować nasze usługi do potrzeb naszych klientów i klientek. Jeśli masz trudności z dostępem do naszego miejsca, prosimy o kontakt pod numer telefonu +48 692 913 993 lub drogą mailową na adres: zapisy@forummigracyjne.org w celu omówienia możliwości uzyskania wsparcia w transporcie lub innego rozwiązania, które może być dla ciebie odpowiednie.

Czy usługi są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami?

Lokal przy ulicy Górczewskiej jest w pełni przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Niestety, lokal przy ulicy Szpitalnej nie posiada takich udogodnień. Prosimy o informowanie nas o wszelkich szczególnych potrzebach podczas zapisu, abyśmy mogli, w miarę możliwości, dostosować nasze usługi do waszych wymagań.