180 000 zł
Wypracowanie modelu, który pozwoli instytucjom kultury rozpoznawać i mapować publiczność migrancką.
Cele
We współpracy z miastem stołecznym Warszawa i przy wsparciu osób eksperckich z programu Business Unusual Fundacji Stocznia od maja 2023 roku pracujemy nad modelem, który umożliwi i ułatwi zarówno większym, jak i mniejszym instytucjom kultury dotarcie do społeczności migranckich. Pozwoli również na wypracowanie oferty odpowiadającej jej potrzebom.
Działania
Tworzymy manual, który zawierać będzie wskazówki i narzędzia do pracy z osobami migranckimi z zakresu komunikacji międzykulturowej, integracji i partycypacji. Jego znajomość będzie szczególnie przydatna dla osób i zespołów odpowiedzialnych za programowanie, komunikację i dostępność.
Do współtworzenia modelu zaprosiłyśmy osoby z doświadczeniem migracji oraz przedstawicieli i przedstawicielki Nowego Teatru i Żoliborskiego Domu Kultury, którym bliska jest idea rozwoju różnorodnej publiczności.
Rezultaty
Partycypacja tworzy publiczność, dlatego chcemy wspierać instytucje kultury w procesie uważnego i empatycznego włączania osób migranckich w życie kulturalne miasta.
Partnerzy programu