Zamknięcie telefonu zaufania nie kończy możliwości otrzymania wsparcia w formie zdalnej.

Helpline PFM rozpoczął działanie w kwietniu 2022 roku, tuż po pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, i był odpowiedzią na ogromną potrzebę wsparcia psychologicznego. Co się działo przez te 2 lata? 

  • Do maja 2024 roku odebraliśmy 1 276 telefonów – najdłuższa rozmowa trwała 2 godziny 10 minut i 21 sekund!
  • Dzwoniły do nas osoby pochodzące z co najmniej 10 krajów – Ukrainy, Polski, Białorusi, Rosji, Kazachstanu, Mołdawii, Indii, Afganistanu, Turkmenistanu i Gruzji. Dodatkowo odbieraliśmy również telefony spoza Polski – z Ukrainy i Norwegii.
  • Naszymi rozmówczyniami w większości były kobiety – stanowiły 76%.
  • Tematy rozmów dotyczyły najróżniejszych obszarów – wspieraliśmy naszych beneficjentów w postawieniu pierwszych kroków i adaptacji w nowym kraju, pomagaliśmy poradzić sobie z traumą spowodowaną wojną i opuszczeniem domu, doradzaliśmy w kwestiach rodzinnych i międzykulturowych. Zawsze byłyśmy i byliśmy gotowi wysłuchać i pomóc odzyskać sprawczość oraz pewność siebie.
  • W trakcie działania Helpline PFM pomocy psychologicznej osobom dzwoniącym udzielało łącznie 9 psycholożek i psychologów posługujących się językiem ukraińskim, rosyjskim, angielskim, hiszpańskim i polskim.

Dziękujemy naszemu wspaniałemu zespołowi psychologicznemu, który z zaangażowaniem i empatią prowadził wszystkie rozmowy. Wsparcie telefoniczne jest naprawdę dużym wyzwaniem – dziękujemy, że wspólnie je podjęliśmy! Dziękujemy też naszym beneficjentom, którzy wybierając numer, obdarzyli nas dużym zaufaniem. 

„Praca na helpline była dla mnie wyzwaniem, które w obliczu wojny i ludzkiej bezradności stało po stronie nadziei. Nadzieja wynikała z możliwości zadzwonienia do nas z każdego miejsca, stamtąd, skąd w danej chwili znajdowała się osoba poszukująca wsparcia. Ponieważ nasza Fundacja działa dla ludzi z różnych krajów, każdego dnia pomagaliśmy w różnych językach.

To doświadczenie było dla mnie cenne, ponieważ Linia pomocowa w ciągu ostatnich dwóch lat przechodziła proces ewolucji. Na bieżąco konsultowaliśmy naszą pracę z profesjonalnymi specjalistami od pracy telefonicznej i superwizorami, starając się odpowiadać na zmieniające się potrzeby osób, potrzebujących wsparcia na różnych etapach ich życia. Mam nadzieję, ze linia pomocowa wniosła nieco światła w tych trudnych czasach”.

Psycholog, psychoterapeutka,
Lena Kaszycka.


Nasze wsparcie psychologiczne

Zapraszamy do umawiania się na konsultacje indywidualne i grupowe stacjonarnie w Warszawie oraz online.
Zapisy przyjmujemy pod numerem: +48 692 913 993. 

Potrzebujesz interwencyjnej pomocy, zadzwoń tutaj:

116111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 

116123 – kryzysowy telefon zaufania 

800 120 002 – telefon dla ofiar przemocy w rodzinie 

888 88 33 88  – telefon przeciwprzemocowy Feminoteki PL

888 88 79 88  – telefon przeciwprzemocowy Feminoteki UA