FUNDACJA POLSKIE FORUM MIGRACYJNE ZAPRASZA NAUCZYCIELKI I NAUCZYCIELI DO UDZIAŁU W BEZPŁATNYM szkoleniu

Wielojęzyczność i wielokulturowość w klasie stanowią duża wartość dodaną. Jednocześnie stawiają też wiele wyzwań przed nauczycielem i samymi uczniami.
Interaktywny warsztat on-line będzie skupiał się przede wszystkim wokół kwestii wspierania w procesie edukacji uczniów, którzy posługują się więcej niż jednym językiem, dla których często język polski jest językiem obcym.  Przeanalizowane zostaną wyzwania, jakie stwarza wielojęzyczność, ale też jaki niesie ze sobą potencjał. Uczestnicy zostaną zaproszeni do dyskusji o tym, jak korzystać z tego potencjału w procesie edukacji poszczególnych uczniów, a także w pracy z całą klasą. Omówione zostaną także metody identyfikacji dzieci, które mogą potrzebować szczególnego wsparcia i uwagi wychowawcy oraz jak tego wsparcia udzielać. Nauczycielki i nauczyciele biorący udział w warsztacie poznają także autorskie narzędzie
wspierające naukę języka polskiego u dzieci z doświadczeniem migracyjnym – „Dzienniczek – słowniczek.”

Rejestracja:

Krok 1: prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na tej stronie internetowej

Krok 2: w dniu szkolenia otrzymają Państwo link do Zooma, na którym odbędzie się szkolenie

Data:

13. 12. 2021 r., godz. 17.00-19.15

Prowadząca: 

Zuzanna Rejmer – psycholożka międzykulturowa, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych i kompetencji międzykulturowych. Od
2004r. pracuje z osobami z doświadczeniem migracyjnym, w tym młodymi imigrantami i uchodźcami. Od 2008r. związana z Fundacją Polskie Forum
Migracyjne.  Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach.
Wspiera rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców,
dzieci i osób dorosłych. Wpiera Polaków mieszkający za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między kulturami i językami. Szkoli osoby
pracujące z cudzoziemcami (m. in. doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów międzykulturowych
pracujących w szkołach. Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty m.in. poradnika „Inny w polskiej
szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika „Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym.