FUNDACJA POLSKIE FORUM MIGRACYJNE ZAPRASZA DO UDZIAŁU W SZKOLENIU SKIEROWANYM DO NAUCZYCIELI, DYREKTORÓW, EDUKATORÓW.
Zarys programu szkolenia:
- Emocjonalne i psychologiczne potrzeby dzieci z doświadczeniem migracyjnym.
- Jak wspierać i motywować uczniów nie mówiących po polsku do nauki w polskiej szkole.
- Formy wsparcia ucznia z doświadczeniem migracyjnym w polskiej szkole.
- Zasady formułowania wymagań przedmiotowych dla ucznia obcojęzycznego.
- Sposoby dostosowywania materiałów dydaktycznych na lekcje przedmiotowe.
- Warunki sprawdzania poziomu wiedzy i umiejętności.
REJESTRACJA:
KROK 1: Wypełnij formularz zgłoszeniowy na tej stronie internetowej.
KROK 2: W dniu wydarzenia, do godz. 15.00, otrzymasz mailem link i hasło do Zooma.
TERMIN:
27/05/2021, godz. 16.30 – 19.30
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 27/05/2021, DO GODZ. 14.00
O PROWADZĄCYCH SZKOLENIE:
Zuzanna Rejmer – psycholożka międzykulturowa, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych i kompetencji międzykulturowych. Od 2004r. pracuje z osobami odmiennymi kulturowo w tym młodymi imigrantami i uchodźcami, od 2008r. związana z Fundacją Polskie Forum Migracyjne. Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach. Wspiera rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców, dzieci i osób dorosłych. Wpiera Polaków mieszkający za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między kulturami i językami. Szkoli osoby pracujące z cudzoziemcami (m. in. doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów międzykulturowych pracujących w szkołach. Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty m.in. poradnika „Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika „Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym.”
Ewa Pawlic-Rafałowska – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Polonistyki – Instytut Polonistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego – Dydaktyka języka polskiego jako obcego oraz kursu kwalifikacyjnego Zarządzanie oświatą. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów edukacyjnych, w tym międzynarodowych. Współorganizatorka międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Od 2019 r. nauczyciel konsultant ds. edukacji polonistycznej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, nauczyciel dyplomowany, edukator, egzaminator OKE w Warszawie. Prowadzi także zajęcia na Studiach Podyplomowych Glottodydaktyka w Instytucie Badań Literackich PAN. Autorka szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów w zakresie m.in.: oceniania, wdrażania nowej podstawy programowej, edukacji włączającej, kształcenia kompetencji kluczowych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej, pracy z uczniami z doświadczeniem migracyjnym na lekcjach przedmiotowych. Recenzentka arkuszy konkursowych z języka polskiego w Kuratoryjnym Konkursie Polonistycznym dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów, recenzentka programów z języka polskiego. Autorka szeregu publikacji książkowych i materiałów dydaktyczno-metodycznych dla nauczycieli.