Opis projektu
Projekt buduje u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym postawy otwartości i tolerancji wobec imigrantów, uchodźców i osób zróżnicowanych kulturowo.
Cele projektu
Projekt „Cały świat w naszej klasie” jest odpowiedzią na potrzebę edukacji społecznej, antydyskryminacyjnej oraz wzmacnianie postawy otwartości, tolerancji i szacunku wobec przedstawicieli innych kultur żyjących obok nas, jak również ma na celu udzielenie wsparcia dzieciom (i ich rodzicom), które doświadczają dyskryminacji w środowisku szkolnym.
Flagowym działaniem realizowanym w ramach projektu są warsztaty kompetencji międzykulturowych, z którymi gościmy w przedszkolach i szkołach podstawowych. Dzieciom uczestniczącym w warsztatach pokazujemy w prosty i ciekawy sposób różnorodność kulturową, tłumaczymy czym jest migracja i dlaczego ludzie zostają uchodźcami.
Działania
- Warsztaty kompetencji międzykulturowych dla dzieci polskich i cudzoziemskich uczących się razem w warszawskich szkołach i przedszkolach;
- Wsparcie psychologiczne (indywidualne i grupowe) dla dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz doświadczających różnych przejawów dyskryminacji i ich rodziców;
- Webinary dla nauczycieli i rodziców dzieci doświadczających dyskryminacji i przemocy lub zagrożonych tymi działaniami;
- Działania promujące od najmłodszych lat otwartość na społeczeństwo wielokulturowe: opracowanie graficzne, druk i dystrybucja w warszawskich szkołach i przedszkolach kolorowanek edukacyjnych ukazujących różnorodność kulturową (i w wersji web) oraz napisanie i opublikowanie na www 2 artykułów promujących edukację i integrację dzieci cudzoziemskich w polskiej szkole.
Rezultaty
- zrealizowanie 15 warsztatów kompetencji międzykulturowych dla dzieci z warszawskich szkół i przedszkoli;
- przeprowadzenie 73 godzin konsultacji - wsparcia psychologicznego dla mieszkających na terenie m. st. Warszawy dzieci i ich rodziców, zwłaszcza tych zagrożonych aktami dyskryminacji ze względu na pochodzenie;
- przeprowadzenie 1 webinaru dla rodziców nt. zapobiegania przemocy rówieśniczej;
- przeprowadzenie 1 webinaru dla nauczycieli nt. zapobiegania przemocy rówieśniczej w szkole;
- projekt graficzny 1 kompletu kolorowanek międzykulturowych dla dzieci w wersji do publikacji web oraz ich wydruk w nakładzie 300 egz.;
- napisanie i opublikowanie w wersji web 2 artykułów promujących działania na rzecz edukacji i integracji dzieci cudzoziemskich i z doświadczeniem migracji;
- wykonanie i postprodukcja 5 sesji fotograficznych promujących warsztaty międzykulturowe i ideę różnorodności kulturowej.