Dwudniowe szkolenie – 2 i 3 grudnia 2024, 9:00 – 16:00

Miejsce: Golden Tulip, ul. Towarowa 2 , Warszawa

Zapisy przez formularz (kliknij)

Oferujemy nocleg w hotelu dzień przed szkoleniem oraz zwrot kosztów podróży.
Szkolenie będzie trwało łącznie 14  godzin (2x7h) z przerwami kawowymi i lunchem (na koszt organizatora).
Udział w szkoleniu bezpłatny dzięki wsparciu Plan International.

Zarys programu szkolenia:

  1. Klasa wielokulturowa vs. monokulturowa – specyfika pracy, wyzwania i potencjał
  2. Podobni, a jednak różni – jak widzieć więcej niż stereotypy i wspierać indywidualny rozwój dziecka
  3. Spotkanie wielokulturowe – procesy grupowe na styku kultur. Jak nimi świadomie zarządzać, aby wspierać te pozytywne
  4. Edukacja międzykulturowa vs. wielokulturowa
  5. Omówienie modelu edukacji międzykulturowej WISE, który wspiera integrację oraz umożliwia realizację podstawy programowej
  6. Praktyczne przećwiczenie modelu WISE
  7. Konstruowanie aktywności edukacyjnych w oparciu o model edukacji międzykulturowej WISE

Regulamin szkolenia WISE 2024

Prowadzenie:

Zuzanna Rejmer – psycholożka międzykulturowa, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji, trenerka i doradczyni w zakresie umiejętności społecznych i kompetencji międzykulturowych. Od 2004 r. pracuje z osobami odmiennymi kulturowo w tym młodymi migrantami i uchodźcami. Od 2008 r. związana z Fundacją Polskie Forum Migracyjne. Na co dzień prowadzi szkolenia i konsultacje oraz realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach. Wspiera rodziny wielojęzyczne w korzystaniu z potencjału rodzimych języków. Prowadzi warsztaty i konsultacje indywidualne dla rodziców, dzieci i osób dorosłych. Wspiera Polaków mieszkający za granicą w radzeniu sobie z wyzwaniami życia między kulturami i językami. Szkoli osoby pracujące z cudzoziemcami  (m.in. doradców zawodowych, nauczycieli, psychologów). Superwizuje pracę asystentów międzykulturowych pracujących w szkołach. Autorka i współautorka publikacji służących rozwojowi kompetencji międzykulturowych pracowników oświaty m.in. poradnika „Inny w polskiej szkole. Poradnik dla nauczycieli pracujących z uczniami cudzoziemskimi”, czy poradnika „Podejście wielokulturowe w doradztwie zawodowym.”

Marta Brzezińska-Hubert – socjolożka i trenerka specjalizująca się w obszarach związanych z mobilnością edukacyjną, edukacją międzykulturową oraz teorią i praktyką uczenia się. Absolwentka Szkoły Trenerów i Trenerek Biznesu House of Skills i Europejskiej Szkoły Trenerskiej Programu Erasmus+. Posiada wieloletnie doświadczenie edukacji i pracy zagranicą, m.in. z osobami z doświadczeniem migranckim uchodźczym. Zawodowo od 2005 roku współpracuje z licznymi instytucjami edukacyjnymi w Polsce i zagranicą w zakresie projektów, szkoleń i warsztatów dla kadry szkół i uczelni wyższych, studentów i studentek kierunków pedagogicznych, firm, wolontariuszy międzynarodowych oraz osób pracujących z dziećmi i młodzieżą w środowisku międzykulturowym. Prezes Fundacji „Arte Ego” realizującej międzynarodowe partnerstwa strategiczne w zakresie modeli i narzędzi edukacyjnych. Od 2017 roku współpracuje z Fundacją Polskie Forum Migracyjne, gdzie wraz z Zuzanną Rejmer realizuje projekty wspierające integrację uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach. Autorka i redaktorka publikacji o tematyce edukacyjnej i szkoleniowej.