У світі, що динамічно змінюється, з його непередбачуваністю і перманентним стресом батьківство стає непростим випробуванням. Цикл зустрічей «Як бути батьками й не збожеволіти» це зустрічі з самим/-ою собою, а також з іншими батьками, що може допомогти краще зрозуміти себе, свою дитину, зрозуміти, що ви не самотні у своєму досвіді батьківства, яким би він не був. 

Нам важливо створити такий простір, де цей шлях буде для вас максимально безпечним, в атмосфері взаємної поваги, так щоб можна було не лише здобувати знання, а й досвід проживання, який у майбутньому допоможе вибудовувати близькі, емоційні стосунки з дитиною, щоб сучасний світ був для неї захоплюючою пригодою, а не бігом з перешкодами.

 

Курс “Як бути батьками й не збожеволіти” складається з десяти зустрічей, розпочинається 19.04.2023 року. Заняття будуть проводитись російською мовою.

Кількість місць обмежена, на зустрічі може бути максимально 12 учасників. Заняття безкоштовні. Під час занять не забезпечуємо опіки над дітьми.

Коли: щосереди, 17:30 – 20:00

Де: Польський міграційний форум (Варшава, вул. Гурчевська 137, 3 пов.)

 

На кожне заняття реєстрація обов’язкова:

https://tiny.pl/w61wc

або:

zapisy@forummigracyjne.org

tel. 692-913-993

 

Графік та теми занять:

19.04.2023 – Я відчуваю. Ти відчуваєш

У сучасному світі ми чуємо, що розуміння своїх переживань вкрай важливе, але часто залишаємося з питанням, як це робити, навіщо, до чого це має привести і як це може допомогти нам вибудовувати взаємини з нашими дітьми. На тренінгу “Я відчуваю. Ти відчуваєш» разом ми шукатимемо відповіді на такі питання, як:

-які бувають емоції (а їх набагато більше ніж ви думаєте);

-як виникають емоції;

-як залежить поведінка від емоції, що переживається;

-чи можна впливати на свої емоції;

-як підтримувати себе та дитину в переживанні дуже інтенсивних та неприємних емоцій  так, щоб це допомагало будувати стосунки, а не руйнувати.

 

26.04.2023 – Чи варто дружити зі злістю?

Кожен з нас відчуває, час від часу злість. Це сильна емоція є частиною нашого життя, але що, якщо під її впливом ми стаємо, як вулкан, який викидаючи лаву, що горить, спалює все на своєму шляху? Коли агресія є нашою подругою, а коли стає нашим ворогом? Як реагувати на злість дитини? Як розуміти агресію і що з нею робити? На ці та інші питання ми шукатимемо відповіді на тренінгу “Чи варто дружити зі злістю?” Під час тренінгу ви отримаєте практичні поради, що робити, коли ви чи дитина переживаєте сильну агресію.

10.05.2023 – Саморегуляція та самоконтроль. Або як піклуватися про себе та дитину в складних ситуаціях

За словами «саморегуляція» та «самоконтроль» криється практична підказка, як усвідомлено проживати різні емоційні стани. Ми живемо у світі, де все відбувається швидко, де високі очікування та вимоги, де практично завжди нас супроводжує музика, що швидко змінюються зображеннями або відео на YouTube. Як це впливає на нас та дитину? Як піклуватися про себе та дитину, якщо у вашому житті багато стресу? І чому так важливо іноді погуляти у лісі? Під час тренінгу ви дізнаєтеся про п’ять кроків, які ведуть до кращого розуміння того, що виводить нашу нервову систему з ладу, як можна заспокоїти себе та дитину та повернути емоційну рівновагу.

17.05.2023 – «Навіщо тобі це?»

Потреби визначають нашу поведінку та поведінку нашої дитини. Потрібно лише навчитися їх розуміти. Складно це чи легко, ви зможете дізнатися на тренінгу “Навіщо тобі це?” Яка різниця між «я хочу» і «я потребую»? Що взагалі таке потреби, як їх розпізнавати та про що вони нам сигналізують?

24.05.2023 – «Ні» з любов’ю

На попередній зустрічі ми познайомилися із тим, що таке потреби, які вони бувають і як їх відрізнити від стратегій. Проте лишається питання: чи потрібно задовольняти кожну потребу? А чи можна говорити “ні” з любові? Що робити з фрустрацією дитини, коли її потреба не може бути задоволена? Запрошуємо вас разом відповісти на перелічені вище питання та отримати практичні навички.

 

31.05.2023 – «Там, де закінчуюсь я, починаєшся ти»

Слово “кордон” стало дуже популярним. Нам кажуть ставити кордони, захищати їх, кажуть, що діти мають шанувати кордони інших, але й знати свої власні, а ще частіше можна почути, що сучасні діти не знають кордонів. Чи можна навчити ставити межі? Чи можна змусити поважати межі іншої людини? Як зрозуміти, коли мої межі вже порушені та як не порушувати межі дитини? Запрошуємо на тренінг, де разом ми зможемо наблизити відповіді на ці запитання.

07.06.2023 – Ролі, які грають діти

До певного віку якась особливість нашої дитини може здаватися милою, наприклад, те як він брудниться, коли їсть. Але згодом дитина росте і ось вона вже не «солодкий малюк», а «незграба», «ледар». Чи може дитина поводитися саме так, як ми про неї думаємо? Яке значення має те, як ми думаємо про себе, як про батьків? Ця зустріч про те, яку силу мають наші переконання, як ми випадково “програмуємо” дітей “вішаючи” на них ярлики. Запрошуємо разом пошукати відповіді на запитання, чому так відбувається і як це можна змінити.

14.06.2023 – Коли сил більше немає

Поставити в кут, накричати, забрати улюблену річ за погану поведінку чи погану оцінку в школі? А може, навпаки, дати цукерку чи купити іграшку, або дозволити довше грати в комп’ютерні ігри за успіхи, щоб, так би мовити, закріпити позитивний ефект старань? А що робити, коли арсенал можливостей вичерпано? Коли і пряником і батогом, і по хорошому і поганому, а результату немає? Коли приходить безсилля, а за ним знову злість, сварки, крики, бо зовсім стало незрозуміло, як можна інакше? Запрошуємо вас на зустріч, де разом розширюватимемо перспективу, шукатимемо інші варіанти розуміти себе та дитину. 

21.06.2023 – Кого слухає дитина, коли нас не слухає?

Мами та тата добре знають, як часто хочеться, щоб дитина просто взяла і зробила те, про що її просять. І так само добре знають, як складно цього досягти. Як же говорити з дитиною так, щоб вона нас слухала, і як її слухати, щоб їй хотілося з нами говорити? Як запрошувати дитину до співпраці, встановлювати з нею правила, шукати її мотивацію, щоб десь по дорозі не втратити свою? На цій зустрічі ми шукатимемо відповіді на перелічені вище питання.

12.07.2023 – Ненасильницька комунікація. Або як зупинити шакала і відростити вухо жирафа

Мова створює нашу реальність. Як ми висловлюємо наші думки, почуття, бажання, має значення. Словами можна будувати мости, а можна їх руйнувати. Ненасильницька комунікація це 4 кроки, створені Маршалом Розенбергом, які можуть допомогти налагодити стосунки не лише з дитиною. Ця зустріч буде про те, які наші бажання та переживання ховаються за словами, які ми вибираємо. Разом ми дослідимо, нашу комунікацію, повчимося мови жирафа і будемо нарощувати «вухо» цієї чудової тварини.

Форма роботи: міні-лекція, робота індивідуальна, робота в парах, робота на форум.

 

*Факультатив 

19.07.2023 –  Розмови про важливе

Сучасні батьки добре знають, що підтримка дитини дуже важлива, що вибудовування взаємин з дитиною має безпосередній вплив на те, як вона справлятиметься в майбутньому з життєвими випробуваннями. Ми оточені з кожного боку інформацією про те, як важливо і правильно підтримувати дитину в її інтелектуальному, фізичному та психологічному розвитку. Часто знаємо, коли дитина повинна почати говорити, ходити, самостійно тримати ложку і як краще допомогти їй впоратися з сильними емоціями, але здається в цьому потоку інформації ми не завжди беремо до уваги наше тіло і тіло дитини як джерело сексуальності.

Ми народжуємося з тілом, а отже кожен із нас народжується зі своєю сексуальністю. Розмови про сексуальність – це не лише “складні розмови” про те, звідки беруться діти. Це ставлення до тіла, коментарі та слова, які діти чують від батьків у своєму повсякденному житті, це переконання про тіло, статеву приналежність та гендерну ідентичність.

Якщо вам важливо підтримувати вашу дитину також у питаннях тілесності та сексуальності, вибудовуючи з нею довірчі взаємини, ми запрошуємо вас на лекцію з елементами тренінгу “Розмови про важливе”.

Ми обговоримо:

  • норми сексуального розвитку
  • як говорити про тіло, про статеві органи, про секс?
  • що робити, коли діти ставлять “незручні” питання, чи “звідки беруться діти”?
  • як сексуальна освіта може захистити вашу дитину від насильства?

Заняття проводить Яна Лісна-Ножиковська, психологиня, психотерапевтка, спеціалістка з терапії, що орієнтована на рішення. Понад одинадцять років працює з сім’ями й допомагає налагодити стосунки між найріднішими. Має багаторічний досвід роботи з батьками й дітьми, що перебували в кризових ситуаціях. У рамках приватної практики проводить індивідуальну психотерапію за інтегральним підходом, працюючи з регулярною супервізією. Також є мамою і виховує двох донечок.