JAK WSPIERAĆ DZIECI-UCHODŹCÓW W POLSKIEJ SZKOLE?
Dwudniowe warsztaty dla osób pracujących jako asystentki/-ci międzykulturowe/-i i pomoc nauczyciela w szkołach na terenie m.st. Warszawy
Dwa terminy:
3-4 września (sobota, niedziela)
oraz 10-11 września (sobota, niedziela)
(Wybór terminu poprzez formularz zgłoszeniowy poniżej)
Dokładne godziny i miejsce warsztatów zostanie podane po zakwalifikowaniu uczestniczek/uczestników
Uwaga:
w warsztatach mogą wziąć udział wyłącznie osoby pracujące w szkołach i przedszkolach na terenie m. st. Warszawy
warunkiem uzyskania certyfikatu o ukończeniu szkolenia jest obecność w trakcie obu dni warsztatowych
Ilość miejsc ograniczona, zgłoszenia poprzez formularz:
https://forms.gle/AE9qwshDGpqcahb98
Tematy sesji warsztatowych:
- Dziecko cudzoziemskie w polskim systemie edukacji
- Role asystentki międzykulturowej w szkole
- Jak wspierać integrację uczniów i uczennic z Ukrainy z polskimi rówieśnikami
- Polski system ochrony dzieci przed krzywdzeniem – procedura „Niebieskiej Karty”
- Mowa nienawiści w środowisku szkolnym – jak ją rozpoznać i przeciwdziałać
- Psychologia funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji i uchodźstwa
- Pierwsza pomoc psychologiczna dla osób z doświadczeniem migracji
- Dzieci ze specjalnymi potrzebami
Dodatkowo, w drugim tygodniu września odbędą się webinary pt. „Uczeń wielojęzyczny – jak wspierać rozwój i potencjał językowy” oraz „Wsparcie psychologiczne dziecka z doświadczeniem traumy”. Każdy z nich będzie trwał ok. 1,5 h (część wykładowa z elementami warsztatu online).
Warsztaty są organizowane w ramach projektu „Szkolenie warszawskich asystentek międzykulturowych i pomocy nauczyciela”. Projekt projekt współfinansuje m.st. Warszawa oraz UNICEF.