JAK WSPIERAĆ DZIECI-UCHODŹCÓW W POLSKIEJ SZKOLE?

Dwudniowe warsztaty dla osób pracujących jako asystentki/-ci międzykulturowe/-i i pomoc nauczyciela w szkołach na terenie m.st. Warszawy

Dwa terminy: 

3-4 września (sobota, niedziela) 

oraz 10-11 września (sobota, niedziela)

(Wybór terminu poprzez formularz zgłoszeniowy poniżej)

Dokładne godziny i miejsce warsztatów zostanie podane po zakwalifikowaniu uczestniczek/uczestników

Uwaga: 

w warsztatach mogą wziąć udział wyłącznie osoby pracujące w szkołach i przedszkolach na terenie m. st. Warszawy

warunkiem uzyskania certyfikatu o ukończeniu szkolenia jest obecność w trakcie obu  dni warsztatowych

 

Ilość miejsc ograniczona, zgłoszenia poprzez formularz:

https://forms.gle/AE9qwshDGpqcahb98

 

Tematy sesji warsztatowych:

  • Dziecko cudzoziemskie w polskim systemie edukacji
  • Role asystentki międzykulturowej w szkole
  • Jak wspierać integrację uczniów i uczennic z Ukrainy z polskimi rówieśnikami
  • Polski system ochrony dzieci przed krzywdzeniem – procedura „Niebieskiej Karty”
  • Mowa nienawiści w środowisku szkolnym – jak ją rozpoznać i przeciwdziałać
  • Psychologia funkcjonowania dziecka z doświadczeniem migracji i uchodźstwa
  • Pierwsza pomoc psychologiczna dla osób z doświadczeniem migracji
  • Dzieci ze specjalnymi potrzebami

Dodatkowo, w drugim tygodniu września odbędą się webinary pt. „Uczeń wielojęzyczny – jak wspierać rozwój i potencjał językowy” oraz „Wsparcie psychologiczne dziecka z doświadczeniem traumy”. Każdy z nich będzie trwał ok. 1,5 h (część wykładowa z elementami warsztatu online).

Warsztaty są organizowane w ramach projektu „Szkolenie warszawskich asystentek międzykulturowych i pomocy nauczyciela”. Projekt projekt współfinansuje m.st. Warszawa oraz UNICEF.